A3D (Aureal 3-Dimensional) - technika rozwinięta przez firmę Aureal, która pozwala uzyskiwać trójwymiarowy dźwięk za pomocą dwóch głośników. Wiele nowoczesnych kart dźwiękowych i gier obsługuje tę technikę.
A3D różni się od rozmaitych form dźwięku przestrzennego tym, że wymaga jedynie dwóch głośników, gdy ten ostatni zazwyczaj wymaga czterech lub pięciu głośników. Jest on niekiedy mniej wyrazisty niż autentyczny dźwięk przestrzenny, ale jest przypuszczalnie lepszy lepszy w interaktywnym środowisku. Przykładowo, gdy PC, w których dźwięk przechodzi z jednego głośnika do drugiego sprzyja A3D, gdy wstępnie zapisane wideo sprzyja dźwiękowi przestrzennemu.
Publikacja wraz ze zdjęciami jest udostępniona w Encyklopedii "Zgapedia" części portalu zgapa.pl. Treść objęta jest licencją GNU FDL Wolnej Dokumentacji w wersji 1.3 lub dowolnej pózniejszej opublikowanej przez Free Software Foundation i została ona opracowana na podstawie Wikipedii, tutaj możesz znaleźć artykuł źródłowy oraz autorów. Warunki użytkowania Encyklopedii znajdziesz na tej stronie.