Czytaj więcej"/> Drukuj
PZL_106_Kruk -

PZL-106 Kruk to dwumiejscowy samolot rolniczy w konfiguracji dolnopłata z zastrzałami polskiej konstrukcji i produkcji, opracowany przez inż. Andrzeja Frydrychewicza, następca PZL-101 Gawron. W praktyce załogę stanowi jedna osoba, za pilotem znajduje się miejsce dla mechanika, wykorzystywane podczas przebazowań.

Opis

Historia

W latach 1979-1983 powstały następujące wersje: W 1981 wyprodukowano "Kruka" w wersji gaśniczej. Ogółem, we wszystkich wersjach i wariantach (w tym wersja z uzbrojeniem), powstało 266 egzemplarzy PZL-106 Kruk. Produkcja samolotu, zaniechana pod koniec lat 80-tych, została wznowiona w 1995 roku. Obecnie w produkcji znajdują się wersje BT i BTU.

Użytkownicy

Osiągi

   
Typ: PZL-106 A Kruk PZL-106 B Kruk PZL-106 BT Turbo Kruk
rozpiętość: 14,80 m 14,90 m 15,00 m
długość: 9,10 m 9,10 m  10,2 m
wysokość: 3,30 m 3,32 m  3,8 m
pow. nośna 28,40 m2 32,20 m2 31,7 m2
masa własna 1575 kg 1670 kg 1680 kg
masa całkowita 3000 kg 3000 kg 3500 kg
masa użyteczna 1435 kg 1330 kg 1820 kg
silnik: PZL-3S o mocy 441 kW PZL-3SR o mocy 441 kW M601D o mocy 544 kW
prędkość max.: 211 km/h 220 km/h 250 km/h
prędkość min.: 92 km/h 90 km/h 90 km/h
prędkość przelotowa: ? 194 km/h 170 km/h
wznoszenie: 4 m/s 4 m/s 6 m/s
Pułap: 4000 m 4600 m ?
Zasięg: 400km 1100 km 900 km

Plany i modele

Link zewnętrzny: zdjęcie
Materiał wydrukowany z portalu zgapa.pl dnia 2021-04-16 11:27:49